Totaal aantal pageviews

zaterdag 6 augustus 2011

Le Cirque in Scheveningen

Broer en gezin wilden graag eens naar een musical, dus toen ik de aanbieding in mijn mailbox kreeg was het snel geregeld.

Op zaterdag 6 augustus reden we naar Scheveningen, parkeerden en gingen het Zomermenu proeven bij Le Cirque. Een driegangenmenu voor slechts 28.50, ik was benieuwd.
Er stond keurig een lange tafel voor ons klaar, ons werd gevraagd of we iets wilden drinken en we moesten even kiezen of we vlees of vis wilden als hoofdgerecht. Nu was het visgerecht iets met zalm en ik hou niet van zalm en met mij niemand van het negenkoppige gezelschap, dus we namen allemaal het vleesgerecht.
De aperitiefjes kwamen, voor mij een droge witte wijn. Een La Colonia, een sauvignon uit Argentinië aldus de redelijk vriendelijke mevrouw.
De inrichting is nogal gewijzigd sinds Kranenborg hier weg is, alleen de lift van beneden is gebleven. Prettige stoelen, langs de wanden halfronde bankjes, een kleurstelling die aan goudkleurig doet denken maar eigenlijk gewoon beige is. Wel ruim van opzet en een airco die het goed doet...

Al vrij snel kwam het voorgerecht. Op een plateautje drie glaasjes. Eentje met een kipcocktail, eentje met gazpacho en eentje met tartaar van zalm met een wat onduidelijk sausje. Ervoor een keihard koekachtig iets. Geen brood, ook geen knabbeltje bij het aperitief en ook geen amuse.
Alleen de gazpacho vond ik te doen, de rest vond ik ondermaats. Kipcocktail met heel veel mayonaise en weinig kip en zalmtartaar met stukjes appel erin, hoe verzin je het.


Het hoofdgerecht kwam en dat was entrecote in een rode wijnsaus. Ik had geluk, mijn entrecote had niet al te veel vet gelukkig. Bij anderen verdween ongeveer de helft op de rand van het bord vanwege te vet. Erbij een niet heel slechte saus, die slechts in de verte aan rode wijnsaus deed denken, een aardappeltaartje wat ik best lekker vond, een enorme berg broccoli wat ik haat en wat biet- en andere spruitjes. Oh, en nog twee keiharde groene asperges. Ik werd er wat lacherig van, we hadden beter in de omgeving iets kunnen gaan eten. Het is dan wel niet duur, maar wat je ervoor krijgt...

Het dessert was een glaasje bosvruchtenbavarois met rood fruit onderin.
Erop wat aalbesjes, een stukje appel en een partje sinaasappel waar nog wel wat veel wit aan zat. De bavarois was niet heel slecht, maar ook niet goed. Wel lekker koel.
We sloten af met een espresso, die lauw was toen ik hem kreeg en het crèmelaagje was al neergeslagen.

Toen we bijna klaar waren kwam de mevrouw nog met een heel klein glaasje Liquor 43, dat zoete Spaanse drankje, wat dan wel weer vriendelijk was natuurlijk.

Van de voorstelling hebben we genoten, van het eten niet. Geen aanrader meer. Ik besef dat 28.50 een klein bedrag is, maar als ik zie wat we kregen zou ik me diep schamen als restaurateur. Het verwenniveau zit zo ongeveer op het vriespunt hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten